seurakunta

Seurakunta

Soinin helluntaiseurakunta on perustettu v. 1952. Ennen oman seurakunnan perustamista soinilaiset kuuluivat Ähtärin helluntaiseurakuntaan. Evankelistat ja saarnaajat eri puolelta suomea kävivät Soinissa pitämässä hengellisiä tilaisuuksia. Myös Niilo Yli-Vainio teki julistusmatkoja Soiniin ja mm. Kolunkylällä syntyi hengellistä herätystä.

Tällä hetkellä Soinin helluntaiseurakuntaan kuuluu noin 100 kastettua jäsentä. Nykyinen temppeli valmistui v.1986, ja se rakennettiin pääosin talkootyönä. Seurakunnan jäsenmäärä oli tuolloin 50-60 jäsentä. Vuosien myötä seurakunnan toiminta on monipuolistunut ja toimintaa on kaikenikäisille. Joka viikko on useita tilaisuuksia joissa kuullaan Jumalan Sanaa ja koetaan keskinäistä yhteyttä.

Nuorten ja lastentyö on Soinin helluntaiseurakunnassa koettu erittäin tärkeäksi työksi. Viikolla oleviin kerhoihin ja sunnuntaina olevaan pyhäkouluun osallistuu lapsia runsaslukuisesti. Seurakunta järjestää kerran kuukaudessa ilmaisen lähimmäisruokailun, jossa tarjotaan hetki pysähtymiseen ja keskusteluun hyvän ruuan ja hengellisen musiikin ja Jumalan Sanan ääressä.

Soinin helluntaiseurakunta on myös lähetysseurakunta. Teemme lähetystyötä Venäjälle Pudozin kaupunkiin. Pudozin matkoilla pidämme hengellisiä tilaisuuksia ja autamme paikallista helluntaiseurakuntaa siellä. Humanitaarinen avustustyö on kuulunut koko ajan Venäjälle tehtävään lähetystyöhön. Matkaa Soinista Pudoziin kertyy reilu tuhat kilometriä. Kesällä 2011 ja 2012 teimme lähetysmatkat Viroon Tarton, Rakveren ja Tallinnan kaupunkeihin.

Historiansa aikana Soinin helluntaiseurakunnalla on ollut useita työntekijöitä. Tällä hetkellä seurakunnalla ei ole työntekijää, viimeksi työntekijöinä ovat olleet Esa ja Maria Hietanen. Paljon on myöskin vapaaehtoistyöntekijöitä palvelemassa eri tehtävissä. Seurakunnan johtoryhmään, eli vanhimmistoon kuuluvat Tenho Lehtomäki, Kari Peura ja Taisto Keisala.

Kaikkiin helluntaiseurakunnan tilaisuuksiin on vapaa pääsy ja kaikki ovat tervetulleita !

salissa.jpg Salista.jpg